søndag 20. februar 2011

Mimretur på Askøy


Hver dag ser jeg hytten fra mitt "nye hus". I dag måtte jeg ta meg en tur og mimre litt : D




Litt trist at familien ikke lenger eier denne perlen - fantastisk sted!
Like vel, har utrolig mange gode minner og følelser knyttet til denne plassen! Her var jeg hver eneste sommer og noen ganger i påsken da jeg var liten. Noe av det rareste er at alt virket så veldig lite i dag sammenlignet med da jeg var liten - hehe!




Gikk den "lange" turen opp til Brannen i dag, det er snakk om maks 10 min fra hytten :) I dette treet klatret vi... Utsikten er neste som før, med unntak av all bebyggelsen som har kommet de siste årene.








Fra hytten er det nå bare et steinkast til nærmeste hus. Det som manglet fra utsikten er "store huset". Det ble revet for et par år siden kan jeg tenke meg. Ellers er alt som det alltid har vært; småhytten, trærne nede på beitet som vi klartet i, dissen i treet, steinrøysen der småhytten en gang sto (hvor vi hadde rumpetroll og stekte egg på hellene), den store bakken :D hvor vi randt på sekker, steintrappe osv.




Link til alle bildene.

1 kommentar:

  1. hei,,, fin blogg du har,,flotte bilder,,,håper på flere turer og kanskje noen treningsøkter med dere i løpet av våren::))

    SvarSlett